woensdag 6 november 2013

Hemdjurk voor de winter

Ik kocht een hele zachte stof, ze voelt aan als flanel, maar het zijn 2 lagen katoen aan elkaar. Zacht en warm, ideaal met de winter voor de deur.
Het is een patroon uit knippie dat eigenlijk voor een zomerkleed bedoeld was. Oorspronkelijk had ik de jurk ook in dunne katoen gemaakt, maar ik deed iets mis aan de kraag en dus werd de jurk ondraagbaar verklaard...
De winterversie lukte wel!



De sjaal hing voor het kleed dus trok is 's avonds nog enkele andere foto's, maar met slecht licht en dus slechte kwaliteit van foto's.



 
Ik deed mijn uiterste best om alle lijnen mooi door te laten lopen, enkel op de rug loopt er eentje een 2-tal millimeter verkeerd, een echte doorn in mijn oog, maar haar staartje hangt er meestal voor en ik had niet meer de energie om heel de boel los te tornen.

Ik gebruikte kamsnaps ipv echte knopen.
Hier is de zomerversie, ik zette er geen knopen op omdat ze toch niet draagbaar is door een fout aan de kraag.
 
Patroon: Knippie bijlage 2/2012 jurk A1
Stof: Max Bloch
Legging: Zeeman, er zit een fleece-laagje in, zaaaalig warm!

2 opmerkingen:

  1. Heel knap gedaan ! echt professioneel ! Dit wordt mijn volgend project :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi, Mieke! En ik zie niks mis met die zomerversie, lijkt me helemaal top op't eerste zicht.

    BeantwoordenVerwijderen